بسیاری از کشورها به منظور گسترش دسترسی شهروندان خود به خدمات اساسی بهداشت و درمان، علاوه بر سیستمهای رایج بخش سلامت، به کمپینها نیز متکی هستند. این کمپینها معمولاً برای تسریع در کنترل بیماریها و افزایش سطح بهداشتی جوامع به کار میروند. تاکنون کمپینهای بسیاری با اهدافی مانند مقابله با عفونتهای گرمسیری، مالاریا و فلج اطفال در مقیاس وسیع برگزار شده است.
کمپینهای ارائه خدمات بهداشتی معمولاً دارای محدودیت زمانی هستند و به صورت هدفمند و در مقیاس وسیع اجرا میشوند. همه کشورها از کمپینهای سلامتی استفاده میکنند و آن را شیوهای اثرگذار یافتهاند. اما همه کمپینها به یک اندازه اثربخش نیستند و ممکن است همه ظرفیت آنها محقق نشود. برای مثال در سال ۲۰۱۷، فقط ۳۱ درصد از کمپینهای دارورسانی انبوه در کشورهای توسعهنیافته توانستند تمام جمعیت هدف را پوشش دهند.
«بنیاد بیل و ملیندا گیتس» برای حل این مشکل، اقدام به برگزاری چالش نوآوری «افزایش اثرگذاری کمپینهای سلامت» کرده است. این چالش در جستجوی نوآوری در رویکردها، شیوهها یا ابزارهایی است که بهطور چشمگیری باعث بهبود برنامهریزی، اجرای عملیات، نظارت و ارزیابی کمپینهای سلامت شود.
برای برگزیدگان این چالش تا سقف ۱۰۰ هزار دلار جایزه تعیین شده است. جزئیات بیشتر را میتوانید در راهنمای چالش مشاهده کنید. با توجه به آنچه گفته شد، مکانیزم چالش نوآوری، علاوه بر حل مسائل صنعتی میتواند بستری برای یافتن راهحلهای مشکلات بخش عمومی کشورها نیز باشد.