صنعت خودرو با پیشرفت فناوریها، روندهای برهمزننده و تغییر سریع نیازهای مشتری با تحول بیسابقهای روبهروست. برقیشدن خودروها، تغییر در عادات جابهجایی و دیجیتالیسازی تنها برخی از فاکتورهای پیشران این تحول هستند. این تغییرات هر یک به نوبه خود مسبب ایجاد تغییرات در خلق ارزش و فرآیندهای آن هستند. دراین راستا شرکت خودروسازی فولکس واگن در تلاش است تا با توسعه طرحهای تجاری جدید و نوآورانه مرتبط با تولید، در آینده این تغییرات را در قلب تولید و هسته اصلی ساخت خودرو مرتفع سازد.
نوآوری در خط مقدم فعالیتهای فولکس واگن است و این گروه خودروساز خود را متعهد به آمادگی برای آینده میداند. پیشتر نیز اشاره کردیم که صنعت خودرو با تغییرات بیسابقهای روبهرو شده است از جمله دیجیتالیسازی، بازیگران جدید فناوری، خودروهای خودران، محیط زیست، تغییرات آب و هوایی و سیاسی که همگی تأثیر قابل توجهی در آینده تولید و تامین دارند. بر این اساس، مشتریان نیز در حال تغییر و متقاضی کالاها و خدمات دیگری هستند. این تغییرات علاوه بر تأثیر روی روشهای تولید، بر خلق ارزش در صنعت خودرو نیز تأثیر میگذارند و شرکتها سعی میکنند نه تنها با وسایل نقلیهای که میفروشند بلکه با تمام جنبههای تخصص خود ارزش آفرینی کنند. ولکس واگن سه حوزه اصلی تولید را مشخص کرده است:
- اشتراک تخصص تولید،
- اشتراک تخصص تامین،
- مدیریت و پردازش منابع ارزشمند.
همچنین این شرکت به دنبال طرحهای تجاری جدید و نوآورانه تولید در یک یا چند مورد از حوزههای اشاره شده است.
این چالش نوآوری دارای ویژگی های منحصر به فرد زیر است:
- جایزه تضمینی دارد؛ جایزه/ها به بهترین طرح/ها اعطا میشود که توسط شرکت فولکس واگن تعیین شده است. جایزه کل 10،000 دلار خواهد بود و حداقل یک جایزه بیش از 5000 دلار است. این چالش جایزهای کمتر از 1000 دلار ندارد.
- صاحبان راهحل نیازی به انتقال مالکیت معنوی به شرکت ولکس واگن ندارند، اما با ثبت طرح، به شرکت اجازه استفاده از اطلاعات موجود در طرح، ازجمله اهداف
تبلیغاتی، را میدهند.
مهلت ارسال طرحها در این چالش تا تاریخ 11 فوریه 2021 تمدید شده است
برای اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه چالش مراجعه کنید.